11 راهکار برای استحکام بخشیدن به زندگی زوجهای جوان
ارسال شده در ۱۱ / ۶ / ۱۳۹۴ در ساعت ۱۶ و ۱۰ دقيقه


       11 راهکار برای استحکام بخشیدن به زندگی زناشویی زوجهای جوان :

 

 

1-  عشق و محبت خود را نشان دهید:  از طریق کلامی و فیزیکی این عشق و محبت را به طرف مقابل نشان دهید، به طرفتان بگویید که دوستش دارید ، بهش بگویید که به وی عشق می ورزید ، کنارش بنشینید و با دست و اعضای بدن و با احساس این دوست داشتن را یادآور گردید و این را همیشه و هر روز و به دفعات تکرار کنید.

2-  با عشقتان حرف بزنید : حرف زدن و گفتگو و درد دل کردن و همدیگر را دلداری دادن و همدیگر را خنداندن باعث شیرینی زندگی و دوام آن می شود.

3-  خاطرات شیرین گذشته خود را تجدید کنید و آنرا زنده نگه دارید:  آنچه دوران آشنایی و نامزدی را برای همه لذت بخش می کند  احساسات مثبت و رفتارهای قشنگی است که دو طرف با هم داشتند و حرفهای قشنگی که دو طرف به همدیگر زدند و رفتارهای قشنگی داشته ایم که این رفتارها با نیازهای عاطفی طرف مقابلمان مطابقت داشته است ، تکرار آن حرفها و رفتارها  نیز همان لذت را برای عشقمان بوجود میاورد پس از این مکانیزم استفاده کنید.

4-  برای با هم بودن وقت بیشتری صرف کنید: با هم بودن و بهم وابسته بودن و با هم وقت گذراندن آسیب زندگی را کمتر کرده دوام زندگی را بیشتر می کند.

5-  سعی کنید عشقتان را بیشتر بخندانید : خندیدن انرژی زاست و وقتی بخندیم و بخندانیم انرژی همدیگر را زیاد کرده زندگی مشترک را ایمنی بیشتری می بخشیم.

6-  برای عشقتان فداکاری کنید: فداکاری این نیست که حتما کار فوق العاده و پر مخاطره ای انجام بدهیم ، گاهی کمک کردن در کاری که طرف مقابل مشغول انجام آن است  نیز فداکاریست. یا از خود گذشتگی در خوردن یه چیز لذت بخش و دادن آن به طرفتان خود فداکاری است و باعث بوجود آمدن احساس مثبت و دوام زندگی می گردد.  

7-  هر چند وقت یکبار برای او کادو و هدیه بگیرید : کادو گرفتن همه را خوشحال می کند ، پس این خوشحالی را به عشقتان هدیه کنید ، کادو گرفتن جزء خاطرات شیرین وی می گردد ، و این به زندگی دوام می بخشد.

8-  چند وقت یکبار برای شادی زندگی خود جشن بگیرید :  جناب آقای دکتر ساعتچی یادش بخیر که می گفتند  شیرینی سلامتی می آورد ، پس هفته ای یکبار یا حداقل دو هفته یکبار رژیم را نادیده گرفته شیرینی بگیرید و با هم جشن بگیرید، تا دوام زندگیتان بیشتر گردد.

9-  همواره با عشقتان صادق باشید:  صداقت امنیت ببار می آورد و دروغ امنیت را کاهش می دهد ، هر دروغ دروغ دیگری می طلبد تا جایی که دروغها کل زندگی واقعی فرد را اشغال کرده و حقیقت محو می شود ، و امنیت نیز بکلی از زندگی صلب می شود ، پس حتما با عشقتان صادق باشید.

10-  خود را اکتیو نشان دهید: اکتیو بودن و کمک کردن و رفع مشکل کردن و رفع و رجوع  فوری مسائل نوعی حمایت از عشق تلقی می شود و  زندگی را لذت بخش کرده ، دوام آن را بیشتر می کند.  

11-  به عشقتان در کارها کمک کنید: کمک کردن به طرف مقابل حمایت از وی را خاطرنشان می کند و کمک نکردن به طرف باعث میگردد طرف مقابل خود را تنها و بی یاور حس کرده و ناامیدی بر وی غلبه نماید و پایه های زندگی را سست نماید .

و همه موارد ذکر شده فوق دوطرفه است و خدای ناکرده گروه جنسیتی خاصی فکر نکند طرف مقابلش به انجام موارد فوق مکلف است و خود را معاف از هر گونه اقدام مثبت تلقی نماید.

 

 
پاكزاديان
روانشناس باليني